lauantai 26. toukokuuta 2018

Villasukkien vuosi

Viime vuoden lopussa olin todella innostunut huomatessani, että Niina Laitiselta ilmestyy oma sukkakirja. Aiemmin en ollutkaan Niinan sukkia tehnyt, mutta Facebookissa näihin ihanuuksiin on ollut vaikea olla törmäämättä. Ensimmäiset Niinan sukat olen tehnyt tämän vuoden puolella ja niitä on ollut todella mukava tehdä. Ilokseni vuoden lopussa Niinan Villasukkien vuosi -kirja oli Suomalaisen Suuren Kirjakerhon kuukauden kirja ja niinpä pistin kirjan tilaukseen; toimitusaika oli vain kovin pitkä...


Jälkeenpäin olen oppinut, että kuukauden kirjat kannattaa nekin tilata erikseen, jolloin ne saa paljon nopeammin. Erikseen tilanneet saivat kirjojaan jo tammikuussa, mutta minä sain omani juuri ja juuri maaliskuun puolella. Tämäkin vaati pari yhteydenottoa asiakaspalveluun ja lopulta jopa peruutin kirjan, jotta voin tilata sen muualta. Peruutuksestakaan ei tullut takuuta ja niinhän se kirja postissa tuli kuitenkin. Onneksi olin niin epäileväinen, että en tilannut kirjaa jo sillävälin muualta. Odotus oli niin pitkä, että siinä välissä ehti tulla jo monta muuta projektia väliin ja en ole vielä ehtinyt kirjan ohjeisiin, mutta eiköhän kesällä ole niiden aika.


Pidän erityisesti pitkistä sukista, jotka on tehty 7 Veljestä -langalla. Niinalla on niin kivoja ohjeita, että voisin kokeilla taas tauon jälkeen tehdä sukkia Nallella. 7 Veljestä tuntuu sopivan käsialalleni paremmin, mutta vaihtelu virkistää! Villasukkien vuosi oli täynnä mitä ihanampia kuvioita. Niin ihania, että täytynee ehkä järjestyksessä alkaa käydä läpi kirjan ohjeita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti